Søk produkt:

Vanlige spørsmål

Hvordan søker jeg etter et produkt?

For å gjøre det enkelt for deg har vi utarbeidet flere måter å filtrere eller søke blant våre produkter på. I det øverste navigasjonsfeltet kan du bla gjennom kategoriene og deretter gå nærmere inn på den produkttypen du ser etter. Du kan også velge å filtrere etter for eksempel Aktivitet og/eller Farge.

Hvis du vet nøyaktig hva du trenger, kan du bruke søkefeltet – når du skriver der, finner du alt som er relevant for søket. Når du har funnet det du så etter, klikker du bare på Legg til i handlekurv og går tilbake for å handle mer, eller følger instruksjonene på skjermen for å fylle ut informasjon om betaling og levering.

Må jeg ha en konto hos dere?

Nei, du behøver ikke opprette en konto for å handle hos Fjällräven. Hvis du oppretter en konto, kan du imidlertid bestille varer uten å måtte fylle ut alle opplysninger hver gang du handler hos oss. Du kan også vise bestillingshistorikk og spore gjeldende bestillinger.

Har dere en størrelsesguide?

Ja, vi har aldri lyst til å sende deg noe som ikke passer. Se på størrelsesguiden vår her i tillegg til produktsiden for mål – du vil finne all informasjonen du trenger for å være sikker på at produktet vårt passer perfekt og ser bra ut.

Kan dere gi meg mer informasjon om produktene deres?

Vi prøver å publisere så mye nyttig informasjon som mulig om hvert enkelt produkt, for å hjelpe deg med å kjøpe de artiklene som passer deg best.

Produktsiden for hver enkelt artikkel inneholder informasjon om størrelse, en kort og en lang beskrivelse, en materialbeskrivelse, bilder samt en produktfilm og beslektede filmer som belyser for eksempel materialet. Kontakt gjerne Kundeservice hvis du har flere spørsmål, så gjør vi vårt beste for å besvare dem så raskt og fullstendig som mulig.

Jeg har nettopp lagt inn en bestilling. Kan jeg avbestille eller endre den?

Når bestillingen er blitt bekreftet, er det for tiden ikke mulig for deg å endre den før den blir sendt. Du kan velge å avbestille, men det må gjøres raskt.

Hvis du ringer Kundeservice med det samme, vil de gjøre sitt beste for å hjelpe deg. Vi kan imidlertid ikke love at de kan stanse leveransen, hvis du allerede har mottatt en bekreftelse på e-post der det står at bestillingen er sendt.

Se også våre Retningslinjer for retur hvis du trenger mer informasjon om avbestilling. Hvis bestillingen allerede er sendt, må du returnere varen(e) til oss.

Hvordan kan jeg endre adressen min?

Hvis du allerede har en konto, kan du endre personopplysningene dine ved å logge på Min konto. Velg Rediger adresse.

Jeg har sett en annonse for noe, men finner det ikke på webområdet

Bare skriv navnet på artikkelen i søkeboksen, eller gå til den aktuelle kategorien øverst på hjemmesiden. Da skulle du komme rett til produktet du leter etter.

Hvis du ikke finner det, eller hvis du er usikker på hva du leter etter, kan du kontakte kundeservice og oppgi så mye informasjon du kan, så prøver vi å finne det for deg.

Jeg mottar ikke nyhetsbrevene deres

Hvis du ikke mottar det faste nyhetsbrevet vårt, kan det hende du går glipp av spennende nyheter. Den vanligste årsaken til at nyhetsbrevet uteblir, er at e-postprogrammet du bruker, merker e-post fra oss som søppelpost og sender meldingene til mappen for søppelpost.

Du kan forhindre dette ved å legge til newsletter@fjallraven.com i e-postadresseboken din. Da bør e-post fra oss gå igjennom uten problemer.

Hvis du har gjort dette og fortsatt ikke mottar nyhetsbrevet, må du kontrollere at du oppga riktig e-postadresse da du registrerte deg hos oss. Logg på Min konto eller kontakt kundeservice, så skal vi gjøre vårt beste for å ordne opp i dette.

Jeg har problemer med å få tilgang til, eller handle på webområdet

Hvis problemene er av generell karakter, anbefaler vi deg å kontrollere om du har de nyeste oppdateringene for operativsystemet du bruker. For at din opplevelse på vår hjemmeside skal være så tilfredsstillende som mulig anbefaler vi å jevnlig oppdatere nettleseren din til den nyeste versjonen.

Hvis du fremdeles har problemer med å bruke webområdet vårt, må du gjerne kontakte kundeservice for å få hjelp. For å gjøre det lettere for oss å undersøke problemet ber vi deg oppgi så mye som mulig av følgende informasjon:

• Hvilket operativsystem du bruker (f.eks. Windows XP, Mac OS 10.0)
• Hvilken internettleser (Internet Explorer 7, Google Chrome)
• Hvilken URL-adresse du forsøkte å få tilgang til (f.eks. http://www.google.com)
• Når problemet oppstod

Kopier og lim inn i e-postmeldingen eventuell feilmelding du har mottatt på skjermen

Jeg kan ikke vise videoene

Hvis du ikke kan vise videoene våre, må du kontrollere at du har installert Adobe Flash Player 9 eller nyere på datamaskinen. Hvis du ikke har det, kan du ganske enkelt klikke her (http://get.adobe.com/flashplayer) og følge installasjonsanvisningene på skjermen. Hvis du fortsatt har problemer etter at du har installert versjon 9, bør du kontakte kundeservice.

Jeg har problemer med handlekurven

Hvis artikler forsvinner fra handlekurven, kan det skyldes at du bruker tilbakeknappen i nettleseren i stedet for å velge en av koblingene Handle mer i ... på siden for handlekurven.

Hvis du fortsatt har problemer, kan du prøve å slette informasjonskapslene på datamaskinen din. Det gjøres vanligvis ved å velge kategorien Verktøy i nettlesere for å fjerne informasjonen om tidligere søk.

Jeg kan ikke logge på kontoen min

Vi ber deg om å logge på når du skal handle eller åpne kontoen din. Hvis du ikke kan huske passordet, kan du bare skrive inn e-postadressen din i feltet Glemt passord på påloggingssiden, så sender vi deg en påminnelse som inneholder passordet.

Du kan bytte passord, hoved-e-postadresse eller endre andre opplysninger når som helst ved å logge på Min konto.

Hvis du fortsatt har problemer med påloggingen, eller har andre spørsmål, kan du kontakte Kundeservice.

Betalingen min er blitt avvist

Det kan være flere årsaker til at en betaling avvises. Kontroller informasjonen på Fjällräven-kontoen din for å være sikker på at kortinformasjonen, for eksempel korttype, utløpsdato, navn og fakturaadresse er de samme som er registrert for kortet.

Hvis problemet fortsetter kan du prøve å bruke et annet kort.

Kontakt Kundeservice hvis problemet vedvarer. De vil prøve å hjelpe deg ytterligere.

Jeg har sett en artikkel som tydeligvis ikke lenger finnes på lager

Noen av våre mest populære produkter blir utsolgt svært fort, så du bør handle raskt. Noen av produktene er imidlertid artikler som stadig tas inn igjen på lager. Hold øye med butikken eller gå til vår Butikkfinner for å finne en forhandler i nærheten av der du bor.

Er det mulig å returnere varer som er kjøpt på Internett, i Fjällräven-butikker?

Det er for tiden ikke mulig å returnere varer som er kjøpt på Internett, i vanlige butikker. Les våre Retningslinjer for retur hvis du vil ha mer informasjon, eller ring kundeservice.

Hvordan rengjør jeg min Kånken?

Du må ikke maskinvaske Kånken siden dette vil ødelegge de vannavvisende egenskapene til Vinylon F-materialet. Istedenfor vasker du Kånken for hånd med lunket vann og en myk børste.

Kan jeg vokse min Kånken?

Nei, siden Kånken ikke er laget av G-1000, men av Vinylon F, er dette ikke å anbefale.

Vil fargene på Kånken farge av i begynnelsen?

Materialet kan inneholde en viss mengde av overskuddspigmenter. For å unngå avfarging, anbefaler vi at du skyller ryggsekken i lunket vann før bruk. Vær forsiktig når du bruker Kånken mot lyse klær.

For å motta din leveranse før jul, bestill innen: 2015-12-11T15:00 Utvidet julereturperiode frem til 15. januar 2016 for bestillinger gjort mellom 20. november og 31. desember 2015.